صفحه اصلی خبرها هنرمندان سینماهای خاص، فیلم‌های هنری بسازند

هنرمندان سینماهای خاص، فیلم‌های هنری بسازند

142

بیرون هتلی در نیویورک سیتی، یعنی جایی که پشت دیوار داخل لابی، رابرت پتینسون با یک هودی قهوه‌ای که دو سایز برایش بزرگتر است نشسته، ۱۵ عکاس پاپاراتزی کمین کرده‌اند.


به گزارش هنرانه ,به نقل از انترتینمنت ویکلی، در نزدیک به ۱۰ سالی که از انتخاب این بازیگرکه امروز ۳۱ ساله است برای ایفای نقش خون آشام فناناپذیر فیلم‌های «گرگ و میش» می گذرد، زندگی او همین بوده است. با این حال از وقتی که آن فرنچایز پنج سال پیش به پایان رسید، مسیر حرفه ای کاری پتینسون غیرقابل پیش بینی بوده، حتی اگر شهرتش همچنان افزایش یافته باشد.این بازیرگ بریتانیایی بعد از ایفای نقش‌های مکمل عجیب در فیلم‌هایی مثل «نقشه هایی به سمت ستاره ها» ساخته دیوید کروننبرگ و «شهر گمشده زی» جیمز گری، حالا با نخستین نقش اولش از زمان «کازموپلیس» سال ۲۰۱۲ روی پرده های سینما بازگشته است.
در فیلم «زمان خوب» که توسط جاش و بنی صفدی کارگردانی شده، پتینسون نقش یک جنایت‌کار پست به اسم کانی نیکاس را بازی می‌کند و فیلم در حالی شروع می شود که شخصیت او می خواهد نقشه سرقت از یک بانک را بکشد و داستان اینطور شکل می‌گیرد.
داستان این فیلم خوش نقد که در حال حاضر فقط در تعدادی محدود از سالن‌های سینما به نمایش درمی‌آید، طی بازه‌ای ۲۴ ساعته به وقوع می پیوندد و در آن شخصیت پتینسون اصلا نمی‌خوابد. این احساسی است که در ملاقات روز پنج شنبه صبح مان با این بازیگر در مورد مسیر حرفه‌ای کاری‌اش، این فیلم جدید و احساسات شیطنت وار درونش برای زدن حرف های غلط، او می تواند با آن ارتباط برقرار کند.
امروز صبح کجا بودی؟ در یکی از تاک‌شوها؟
– آره، «صبح بخیر آمریکا». خسته ام اما اصلا از کارهای رسانه ای خسته نیستم. عملا سه سال است که کار رسانه ای نکردم و واقعا می‌خواهم خیلی درباره این فیلم صحبت کنم. اما تبلیغ کردن برای چنین فیلمی تا اینجا جالب بوده است.
وقتی به نمایش هایی مثل این می روی حس می کنی که شهرت کمی از خودت جلوتر می رود؟
– تا حدودی انتظار یک نوع انرژی خاص دارند. سخت است چون حس می‌کنم دارم در عین حال چند کلاه مختلف سرم می کنم. همینطور که مصاحبه جلو می رود در ذهنم خیلی حرف‌هایم را تدوین می‌کنم. به نظرم به همین خاطر است که خیلی مضطرب می شوم. آخر هم حرف احمقانه ای می زنم. همیشه خطرناک است اگر من سعی کنم گروهی از مردم را بخندانم. همین موقع هاست که احمقانه‌ترین چیزها را می گویم.
تقریبا ۱۰ سال پیش در ماه جولای ۲۰۰۸ بود که برای «گرگ و میش» در نخستین کامیک کان خودت شرکت کردی. گفتی فریاد جمعیت مثل «صدایی بود که دم دروازه‌های جهنم می شنوی.»
– راستش این را کامل یادم می‌آید. (می خندد)
وقتی به خودتن در آن دوران فکر می کنی چه حسی داری؟
– عجیب است چون دقیقا یادم می آید که آن حرف را گفتم و عملا اشتباه‌ترین چیزی بود که می شد گفت. دیوانه‌وار است. اما بامزه هم هست چون وقتی الان هم می خواهم برای چیزی تبلیغ کنم، حسی به من دست می‌دهد که دقیقا چیزی را بگویم که متضاد چیزی است که باید بگویم. مثل این می ماند که یک گوبلین دارد در سرم می‌رقصد و در مصاحبه ای پس از مصاحبه دیگر این اتفاق برایم می افتد. هفته اخیر هم پر از مصاحبه‌هایی بوده که در آن ها چیزهای بد و عجیب گفتم. فقط صبر می کنم و با خودم می گویم چیز دیوانه واری نگو.
حتی بعد از تمام این سال‌هایی که مصاحبه کرده‌ای؟
آره. به نظرم فقط می خواهم این حباب فانتزی را بترکانم. دیروز در نمایش استیون کولبر بودم و واقعا در پایان مصاحبه می توانستم حس کنم که یک اهریمنی هست که به من می گوید تو حوصله سر بر هستی! یک چیز دیوانه وار بگو!
 الان سوالی به نظر می رسد که رییس جمهور فعلی آمریکا زمانی کلی توییت درباره‌ات نوشته بود؟
– (می خندد) به نظرم این مسئله درجات بسیاری دارد. هویت آدم در درجات بسیاری موجودیت دارد و همه شان می توانند نسبت به هم متفاوت باشند. وقتی او آن حرف ها را زد، واقعا معنایی نداشت. اما به نظرم الان دارم فکر می کنم خب، به من مرتبط است. اما این چطور به تمام اتفاق های دیگر زندگی ام مرتبط می شود؟ بعضی مواقع آدم فکر می‌کند می‌توانم از چنین چیزی در بازیگری ام استفاده کنم؟ یا باید آن را کنار بگذارم؟ به نظرم جالب است. نمی دونم، شاید به همین دلیل است که اعصاب مردم از دست من خرد می شود؟
به نظرت بازه ای می رسد که مجبور شوی دوباره وارد ساختن فرنچایزها شوی؟
– مردم درباره فلسفه «یکی برای من، یکی برای آن ها» در بازیگری صحبت می کنند. امیدوارم که اگر محتوایی خلق کنم که خودم بخواهم ببینم و به خودم به عنوان عضوی از مخاطبان نگاه کنم، آن وقت همه چیز جور در می‌آید، چون آن موقع کسی مثل خودم به سینما خواهد رفت. فیلم‌های بزرگ بسیار دیگری هستند و همه دارند سعی می‌کنند فرنچایز بسازند. به نظرم در حال حاضر در چیزی که قبلا یک فیلم بودجه متوسط بود و می‌توان گفت الان تبدیل به فیلم میکرو بودجه شده، دارد رنسانسی شکل می گیرد. من عاشق این هستم که به سینما بروم و چیزهای جالب و دیوانه‌وار ببینم. نمی خواهم فقط این چیزها را در تلویزیون تماشا کنم.
سود مالی در این نوع پروژه ها هست؟
– البته، چون مردم می خواهند آن‌ها را ببینند. اگر چنین چیزی تشویق شود و رشد پیدا کند، عالی می‌شود. می توان عملا دوباره زنده شدن این نوع فیلم ها را تماشا کرد که فوق العاده است. فقط وقتی می‌میرد که ما اجازه دهیم بمیرد. اتفاقی که الان دارد برای خیلی سالن های سینما می افتد را دوست دارم. به نظرم بازیگران باید دور هم جمع بشوند و یک نوع برنامه «هنرمندان متحد» درست کنند و سالن‌های سینمای خودشان را داشته باشند. فقط تصمیم بگیرند. به نظرم اگر برای چیزی درست تبلیغ شود و در دسترس باشد، گستره بزرگی از فیلم‌ها هستند که مردم حاضرند به تماشای آن ها بنشینند. مثل این می‌ماند که به سالن سینمایی می‌روید که نمی‌دانید در آن چه چیزی پخش می شود. فقط می‌دانید که کنترل کیفیت آن عالی است. خیلی دوست دارم در چنین چیزی نقش داشته باشم.
به نظرت ممکن است در آینده فیلم تهیه یا کارگردانی کنید؟
– هوم، مردم متوجه نمی شوند که کارگردانی دقیقا نیازمند چه استعدادهای خاصی است. همه فکر می‌کنند اگر من فیلم دوست دارم، خودم می‌روم کارگردانی می کنم. اما برای این کار آدم باید یک مدیریت زمان و مدیریت کلی عالی داشته باشد. تهیه کنندگی کمی جذاب تر است چون آدم تمام افراد درست را انتخاب می‌کند و امیدوار است که همه چیز جور دربیاید. من خیلی دوست دارم بتوانم در مرحله توزیع فیلم دست داشته باشم. این تنها بخشی است که تقریبا به طور کامل از دست کسانی که فیلم را می سازند خارج می شود. کنترل کردن این بخش بسیار حائز اهمیت است.
حس می کنی روی مسیر حرفه ای کاری ات کنترل داری؟
– خب، حس می کنم تا همین الان سه لحظه داشتم که در آن ها کاملا خودم را بازآفرینی کردم. از «هری پاتر» تا «گرگ و میش» و این فاز فعلی که در آن قرار دارم. کنترل، آره. اما چیزی که نسبت به آن امید دارم، این است که امروز هم همان اشتیاقی را نسبت به سورپرایز کردن خودم و دیگران داشته باشم که آن روزهای اول کارم داشتم.

honaraneh telegram
بارگذاری بیشتر در خبرها
avatar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  اشتراک در  
اطلاع از