صفحه اصلی خبرها شوخی تلخ انتخاب رییس جدید شورای صنفی نمایش

شوخی تلخ انتخاب رییس جدید شورای صنفی نمایش

26
محسن امیریوسفی

انتصاب محسن امیریوسفی به سمت رییس جدید شورای صنفی نمایش که از جمله نتایج جلسه دوشنبه گذشته این شورا بود،موجی از واکنش های جالب را در پی داشت.در انتخابات اخیر کارگروه اکران با اکثریت آراء محسن امیریوسفی به عنوان دبیر انتخاب شد و محمود رضوی نایب دبیر و غلامرضا فرجی به عنوان سخنگو انتخاب شدند،اما شاید هیچکدام از این چهره ها به اندازه امیریوسفی جالب توجه نبودند.فیلمسازی که یکی از فیلمهایش پس از گذشت شش سال توقیف است و دو فیلم دیگرش هم با وقفه هایی طولانی، در نهایت اکران های نامناسبی گرفتند،حالا در صدر مسندی نشسته که باید برای اکران سایر فیلمها برنامه ریزی و تصمیم گیری کند.به قول قائم مقام فراهانی،«روزگار است آنکه گه عزت دهد گه خوار دارد»!


به گزارش هنرانه ، «آشغال های دوست داشتنی» محسن امیر یوسفی پس از شش سال و کلی وعده و وعید هنوز نتوانسته از محاق خارج شود.یادمان هم هست که فیلم اول او «خواب تلخ» سال ۹۴ پس از ۱۰ سال توقیف در گروه هنر و تجربه به نمایش درآمد و فیلم دوم او «آتشکار» که سال ۸۶ تولید شد بعد از سه – چهار سال که توقیف بود،اکران جمع و جور و کوتاهی را از سر گذراند.
غیر از این ها،خبرنگارانی که یک روز سرد زمستانی در سال ۹۲ در سالن وزارت ارشاد حاضر بودند،حتما یادشان هست محسن امیریوسفی کارگردان، نویسنده و تهیه کننده «آشغال های دوست داشتنی» پس از نمایش این فیلم- که جزیی از برنامه اکران محدود فیلمهای به محاق رفته برای اهالی رسانه و مطبوعات بود- با صدایی لرزان و ناراحت کننده نسبت به عدم صدور پروانه نمایش آن با فریاد بلند اعتراض کرد و زبان به گلایه گشود.یا سه سال پیش که شهاب حسینی در انتقاد به کنار گذاشتن این فیلم از جشنواره سی و چهارم فیلم فجر، از سمت مشاور دبیر جشنواره استعفا داد که یکی از مهمترین واکنش ها در این باره ارزیابی شد. همان زمان در بانی فیلم نوشتیم «این فیلم چوب پرداختن به حوادث سال ۸۸ را می خورد و شاید برای هموار کردن مسیر نمایش عمومی آن باید خوش بینی غیر واقعی به خرج داد!».
امیریوسفی با گذر از این اتفاقات تلخ حالا در منصب اجرایی قرار گرفته که از دور موقعیتی کمدی و یک طنز تلخ تلقی می شود.با این حال می توان با نظر به تجربه تلخ سالهای گذشته او،در صورتی که در پُست جدید فضای مناسب در اختیارش قرار گیرد وبه مانع تراشیهای آشکار و پنهان برنخورد، امیدوار بود که امیریوسفی مشکل توقیفی ها را با همفکری و تعامل برای همیشه حل کند یا دست کم به عنوان فیلمسازی مستقل،هوای فیلمسازان غیر وابسته و فیلمهایشان را با اهرمهای قانونی شورای صنفی نمایش داشته باشد.

بارگذاری بیشتر در خبرها

پاسخ دهید

avatar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  اشتراک در  
اطلاع از