صفحه اصلی خبرها به سوی نقطه ای امن در «مایل بیست و دوم»

به سوی نقطه ای امن در «مایل بیست و دوم»

49
مایل بیست و دوم

«مایل بیست و دوم» (یا «بیست و دومین مایل») چهارمین همکاری پیتربرگ و مارک والبرگ را در مقام کارگردان و بازیگر اصلی شکل می دهد و حاصل این همکاری جدید یک فیلم جنایی- سیاسی و پلیسی تازه است که با فضایی دلهره آور به تصویر کشیده می شود و در دو- سه هفته اخیر در آمریکا و اروپا پرفروش بوده است. این بار والبرگ در قالب جیمی سیلوا ظاهر می شود که سرکرده یک گروه مخفی از مأموران کارآمد است که در ارتباط با سیا کار می کند و اهداف آنها را برآورده می سازد و آن را فقط به نقاط و مقاصد و مأموریت هایی گسیل می کنند که با بیشترین خطر و فراوان ترین کار و مسئولیت و به تبع آن کمترین احتمال و امکان توفیق همراه باشد و اگر از آنها در چنین مواردی بهره گیری می شود، به این سبب است که قابلیت های بالایی دارند و قادرند از هر سختی عمده ای، پلی برای عبور آسان به سوی پیروزی بسازند. مأموریت جدید آنها و آنچه فیلم «مایل بیست و دوم» بر آن متمرکز و استوار است، انتقال یک وسیله امنیتی بین المللی و نرم افزار استثنایی به نقطه ای بالنسبه امن واقع در ۲۲ کیلومتری یک شهر عمده در جنوب شرق آسیا است و در این راه وسیله فوق باید به امن ترین شکل به یک هواپیمای استقرار یافته در نقطه مذکور برده شود و سپس سفر آنها به سوی محملی شکل گیرد که می توان آن نرم افزار را با خیالی بالنسبه راحت در آنجا تا اطلاع ثانوی حفظ کرد ولی بدیهی است که خلافکاران هم بیکار ننشینند و همه جا را بکاوند و جیمی سیلوا و یارانش را هدف بگیرند تا محموله سری و ارزشمند مورد بحث را از رسیدن به مقصد باز دارند. هر سه کار قبلی مشترک پیتر برگ و مارک والبرگ بر وقایع تراژیک و واقعی و زندگی های به مخاطره افتاده متکی بودند و به گفته مارک والبرگ اینکه در فیلم تازه تخیل و داستان سرایی بار بشیتری دارد و بر حقایق می چربند. گونه ای از تنوع جویی و به مثابه ورود به وادی های تازه بوده است و به همین خاطر از تغییر مضمون استقبال کرده اند.
مارک والبرگ که سه فیلم قبلی مشترک اش با پیتر برگ «تنها بازمانده»، «افق دیپ واتر» و «روز میهن پرستان» نام دارند، می افزاید: این بار با مشکل ترسیم یک تراژدی واقعی رو به رو نبودیم و همین مسئله دست های ما را باز گذاشت تا راحت تر به تخیل و ترسیم امور بپردازیم و صحنه هایی را بسازیم و به تصویر بکشیم که می توانست غیرواقعی تلقی شود ولی از جنبه بصری و زیبایی و هیجان سازی تماشاگران را سیراب می کند و محصول کلنجار رفتن ما با انواع حادثه ها و خیال ها است. ما البته بیشترین تحقیق ها را در دفاتر سیا و روش های دولتی آمریکا در برخورد با معضلات سیاسی انجام دادیم تا کسانی را به نمایش بگذاریم که شاید در پشت پرده قرار داشته باشند اما سهمی عمده در ترسیم سرنوشت مردم و امنیت جهانی و یا مخدوش شدن آن دارند. من به شخصه از کاراکتر جیمی سیلوا هم راضی ام زیرا آدمی صریح و مستقیم و همیشه در حال ستیز است و انگار او را روی آتش قرار داده اند. اگر هم بحث انتخاب یک نمونه و الگو به میان آید، باید بگویم برای این رل خاص من کاراکتر عالی و همیشه هوشیار و زرنگ تامی لی جونز در فیلم «فراری» محصول سال ۱۹۹۳ را مبنای کارم قرار دادم. او مردی است که هر پلیسی می تواند به وی استناد و از روی او برای خود شبیه سازی کند.
منبع: Empire

بارگذاری بیشتر در خبرها
avatar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  اشتراک در  
اطلاع از