صفحه اصلی خبرها فرانچیز تازه«لارنس»ها ابراز وجود کرد

فرانچیز تازه«لارنس»ها ابراز وجود کرد

154
گنجشک سرخ

قیاس فیلم تازه «گنجشک سرخ» با «پلنگ سیاه» حاکم مطلق سینماهای جهان طی ۳ هفته گذشته مقایسه عبثی است اما دوم شدن این فیلم در جدول سودسازان منطقه آمریکای شمالی و نمایش قابل قبولش در سایر نقاط جهان خبر از شکل گیری فرانچیز تازه ای می دهد که می تواند در سالهای بعدی نیز به فروش قابل ملاحظه ای برسد و بر آمار موفق سری فیلم های دنباله ای و آثار چند قسمتی سینما بیافزاید و به مدارج تازه ای نایل شود و بازارهای هنری را بسیط تر و وسیعتر سازد.


به گزارش هنرانه ,«گنجشک سرخ» که ساخته شرکت قدیمی فاکس است، اولین ورسیون سینمایی از روی رُمان های سه گانه جیسن ماتیوز با همین نام کلی به حساب می آید و برگردان سینمایی اولین رُمان از آن مجموعه است و توسط فرانسیس لارنس کارگردانی شده و بازیگر نخست آن هم جنیفر لارنس است تا تیم دو نفره ای که چهارگانه بسیار پر فروش «بازیهای پرعطش» را تحویل جامعه سینما دادند، باعث سودسازی قابل توجهی برای اولین قسمت از این سری قصه ها هم بشوند. این فیلم در ۳۰۵۶ سالن در سطح آمریکا و کانادا ۱۷ میلیون دلار پولسازی کرد و این تقریباً برابر با توقعی بود که کمپانی فاکس برای این فیلم داشت. از بینندگان هفته نخست این فیلم ۵۳ درصد مرد و بقیه زن بودند و ۷۹ درصد از کل آنها بیش از ۲۵ سال سن داشتند. «گنجشک سرخ» همچنین در سایر نقاط جهان و در مناطق اروپا، آسیای شرقی، آمریکای لاتین، شمال آفریقا و اقیانوسیه مجموعاً بیست و شش میلیون و پانصد هزار دلار کسب درآمد کرد و پیشتازی در میان آنها به لحاظ پولسازی با تایوان بود که دو میلیون و چهارصد هزار دلار کسب کرد و پس از آن اسپانیا با ۲ میلیون و ایتالیا با یک میلیون و پانصد هزار دلار از شاخص ترین ها بودند. بازارهای عمده بعدی که به روی این فیلم آغوش می گشایند، ژاپن در ۹ فروردین ۱۳۹۷، فرانسه در ۱۴ فروردین و روسیه در ۹ اردیبهشت ماه ۹۷ هستند. با این حال تشخیص دقیق آینده اقتصادی این فیلم بسیار دشوار است و نمی توان با اطمینان گفت که به کجا خواهد رسید و اگر به «بلوند اتمی» و «شبح در صدف» هم در این ارتباط استناد کنیم، مشکلی حل نمی شود. هر دوی این فیلم ها کارشان را با ۱۸ میلیون دلار در گیشه ها شروع کردند و در نهایت و در پی ریتم های طولانی فروش به آماری قابل قبول رسیدند که معلوم نیست تا چه میزان توسط «Red Sparrow» هم قابل دستیابی است. آن چه قطعی می نماید، این است که تماشاگران این فیلم در قیاس با بینندگان دو کار مورد بحث مسن تر بوده اند.
به یاد چارلز برانسون
این را نیز بگوییم که این هفته ورسیون تازه و بهتر بگوییم بازسازی یک فیلم جنایی- پلیسی سال ۱۹۷۴ چارلز برانسون فقید به نام «آرزوی مرگ» به نمایش درآمد و در غیاب چنان بازیگری ایفای رل اصلی به بروس ویلیس سپرده شده و کارگردانی هم با الی روت است. این فیلم با به نمایش در آمدن و بیش از ۲۸۰۰ سالن در آمریکا و کانادا به ۱۳ میلیون دلار در گیشه ها دست یافت و سازندگان آن که سران کمپانی قدیمی مترو گولدوین مه یر هستند امیدوارند که در بازارهای غیرآمریکایی هم به لطف تجدید خاطرات قدیمی موفق باشد. مطالعات نشان می دهد از بینندگان هفته نخست فیلم ۵۳ درصد بالای ۳۵ سال سن داشته اند.

بانی فیلم

بارگذاری بیشتر در خبرها
avatar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  اشتراک در  
اطلاع از